تغییر محصول در تجارت و نحوه تغییر محصول صادراتی برای سود بیشتر

تغییر محصول در تجارت و صادرات امکان پذیر هست؟

امروز قراره که راجع به تغییر محصول در تجارت با هم دیگه صحبت کنیم .

شما وقتی که تجارتی رو شروع می کنید ، بنا به دلایلی ممکنه در میانه راه بخواین محصولتون یا حوزه فعالیتتون رو تغییر بدید . ابتدا این نکته رو در نظر بگیرید که این تغییر به معنی تغییر در کلیات زندگیتون نیست . چرا که شما وقتی که بحث تجارتو شروع می کنید ، مهارتها و آموزشهایی که می بینید توی بیش از هشتاد درصد از کسب و کارها اونهارو می توانید پیاده سازی کنید و تنها برای مثلا یک حوزه یا یک محصول جدید شاید نیاز بهشون به این باشه که یک بخش کمی از انرژی و سرمایتون رو هزینه کنید .

این که دوستان چرا تغییر محصول در مسیر تجارت و صادرات انجام می دهند، یک بخش بخاطر اینه که محصول دوستان فصلیه . مثلا دوستانی که در حوزه محصولات کشاورزی فعالیت می کنن ، خب ، در تابستان مثلا تو حوزه گیلاس و البالو و هلو فعالیت میکنن ، و با خودشان مثلا هماهنگ کردن یا تصمیم گرفتن که در زمستان یا پاییز در حوزه پرتقال و سیب و انگور فعالیت کنن .

خب اینجور محصولات که هم گروه حساب میشن یا اصطلاحا هم وزن هستن ، شما اگه بخواین تغییر محصول بدین هزینه و سختی براتون ایجاد نمیکنه فقط کافیه واحد پشتیبانی اعلام بکنه که کلید واژه هاتون رو تغییر بدن و از این به بعد تغییراتتون بر اساس کلید واژه های محصولات جدیدتون پیاده سازی بشه در سایت های انگلیسی و صادراتیتون .

انتخاب محصول برای تجارت- انتخاب محصول- بهترین محصول برای تجارت

در سایت های فارسی و داخلیتون خب چون باید برای محصول جدیدتون تولید محتوای جدید انجام بشه ، یکم بحث زمان و هزینش بیشتره اما تو بحث محصولات صادراتیتون و انگلیسیتون این نه هزینه آنچنانی داره و نه اصلا به قول معروف چالش جدی .

بعضی از دوستان هستن بنا به دلایلی اصلا محصولو کلا میخوان تغییر بدن ، مثلا یک کارخونه ای هستش یک خط تولید جدیدی رو ایجاد کرده ، یک محصول جدیدی رو ایجاد کرده میخواد تجارت رو ببره رو محصول جدیدش.

یا یک فردی بنا به دلایلی یک محصول جدید یا یک حوزه جدیدی رو پیدا کرده که احساس میکنید تو اون حوزه یا تو اون محصول سود و منفعت بیشتری میبره ‌.

تو اینجور شرایط هم شما هزینه آنچنانی باز بهتون وارد نمیشه ، کافیه فقط یک سایت جدیدی رو برای خودتون ایجاد کنید ، طراحی کنید .

باز رو بحث محصولات یا مثلا بحث صادراتتون بسته همین کلید واژه ای که جدیدا تعریف می کنید هزینه میشه و پیاده سازی میشه ، سایت فارسیتون هم بر اساس اون حوزه جدیدتون که خدمتتون گفتن . یکم زمان بر و هزینه بر تر خواهد بود .

ولی در کل هزینه آنچنانی بهتون وارد نمیشه بخاطر اینکه شما نحوه اجرای تجارتتون در حوزه الکترونیک هستش کلا هزینه بر و زمان بر به اون صورت که در تجارت های سنتی هست نخواهد بود .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه صادرات محصولات مختلف ایران، از مشاوره رایگان کارشناسان استفاده کنید:

مشاوره رایگان با کارشناسان صادرات

اما نکته تغییر محصول اینجاست و کارشناسان صادرات ما توصیه میکنند که دوستان بجای اینکه تند تند محصولاتشون رو عوض کنن، یا حوزه کاریشون رو عوض کنن، اولا نگاه بلندمدت پیدا کنن و صبور باشن . بارها و بارها ما گفتیم که شما باید نگاه سالانه به تجارتتون داشته باشید ، چون در طی سال مطمئنا اتفاقاتی خواهد افتاد که شما بتونید فروش های موفقی ایجاد کنید و درآمدهای خیلی خوبی … و اینکه شما باید سعی کنید در بازار همیشه حضور داشته باشید .

مثلا بعضی از دوستان حوزه فعالیتشون به طوریه که تو نیمسال دوم بیشتر مثلا فروشهاشون انجام میشه و معاملاتشون رخ میده ، این نگاه و نداشته باشن که مثلا ما چون بیشتر کسب و کارمون تو بحث نیم فصل دومه ، اونجا درگیر تجارتمون میشم ، نه از همون ابتدای سال باید سعی کنن با مشتریانشون تماس برقرار کنن ، بازارشون رو رصد کنن ، چرا که بعضی اتفاقات لحظه ایه .

مثلا وال مارت تو یک تایمی که محصولات کشاورزیشو بیشتر از اوکراین تامین میکرد یا حداقل یک بخشیش رو تامین میکرد ، زمانی که اوکراین دچار جنگ شد خب دیگه این تامین کننده هاشو از دست داد بخاطر جنگ .  خب، دوستانی که تو بازار حضور داشتن تونستن از این فرصت استفاده کنن و تونستن یک بخشی از نیاز یا تامین وال مارتو برای خودشون ایجاد کنن. خب اون مال زمانیه که شما همیشه تو بازار خودت حضور داشته باشی .

چون ممکنه مثلا یک کشوری مثلا دچار جنگی بشه، دچار یک سیاست گذاری بشه که اون تامین کننده اون کشور دیگه نتونه اون خدمات یا محصولشو عرضه کنه، بعد یک بازار جدیدی برای اون محصول یا خدمات ایجاد میشه که شما زمانی که حضور همیشگی داری، میتونی یک بخشی از اون بازارو برای خودت ایجاد کنی.

 پس در کل هزینه های تغییر محصول در تجارت و ساختار برندینگ برای دوستان هزینه های انچنانی نیست و به راحتی میسره، اما توصیه و پیشنهاد میکنیم که دوستان صبور باشن ، نگاه بلندمدت داشته باشن و همیشه حضور داشته باشن تا انشالله نتیجه دلخواهشونو بدست بیارن، موفق و پیروز باشین، یاحق.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه صادرات محصولات مختلف ایران، از مشاوره رایگان کارشناسان استفاده کنید:

مشاوره رایگان با کارشناسان صادرات

برای مشاوره رایگان سرمایه گذاری ، مهاجرت یا سفر به این کشور کافیست فرم زیر را تکمیل کنید:
  • هر آنچه فکر میکنید بهتر است در مورد خودتان و هدفی که برای این موضوع دارید به ما بفرمایید
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

2 thoughts on “تغییر محصول در تجارت و نحوه تغییر محصول صادراتی برای سود بیشتر

  1. فزراد مجرد :

    کاش در این مورد مطالب بیشتری بگذارید چون با تغییرات نیاز مشتریان و سود بازار و رقبا و … گاهی لازم هست که محصول صادراتی مون را تغییر بدهیم

  2. محجوبی :

    بنظر من ریسک بالایی هست تغییر محصول صادراتی ولی گاهی دیگه چاره ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *